Etik - Auktoriserat Fönsterunderhåll
Auktoriserad Fönsterspecialist/-Fönsterkonsult/-Fönsterfabrik kräver ett seriöst och kvalitetsmedvetet entreprenörskap med etiska/moraliska regler och socialt ansvar.
Auktoriserad Fönsterspecialist/-Fönsterkonsult/-Fönsterfabrik
Värnar om goda och förtroendefulla relationer till sina kunder/beställare och bemöter dem med respekt och hänsyn.
Uppträder alltid korrekt under entreprenaden, såväl mot kunden/beställaren som mot hyresgäster och bostadsrättsinnehavare.
Lovar kunden/beställaren erhålla fackmässigt arbete enligt beställning och arbetsorder.
Låter miljöhänsyn ingå i entreprenaden.
Är tillgänglig för kunden/beställaren och ger denne löpande information angående entreprenaden.
Är aktsam om kundens/beställarens utrymmen, lokaler och lägenheter.
Informerar i god tid hyresgäster och bostadsrättsinnehavare om planerade underhålls-, förbättrings- och ändringsåtgärder och ger dem tillfälle att ställa frågor och lämna synpunkter.
Begränsar snarast olägenheter för hyresgäster och bostadsrättinnehavare.
Försöker lösa eventuella problem i samförstånd och ser tvister inför myndighet som sista utväg.
Lovar att inte jobba svart.
Betraktar etik- och moralfrågor i arbetslivet som en naturlig del i kommunikation och beslutsfattande.
Ger medarbetare inflytande genom en öppen och respektfull dialog.
Verkar för balans mellan arbetsliv och privatliv för de anställda.
Stödjer och uppmuntrar initiativ till ökad trivsel.
Antagen av Auktorisationsnämnd-Fönster, 2006-10-06 |