Fönsterrenovering med ett miljövänligt kvalitetssystem  

 
 
Etik

Auktoriserad Fönsterspecialist/-Fönsterkonsult/-Fönsterfabrik
  • Värnar om goda och förtroendefulla relationer till sina kunder/beställare och bemöter dem med respekt och hänsyn.
  • Uppträder alltid korrekt under entreprenaden, såväl mot kunden/beställaren som mot hyresgäster och bostadsrättsinnehavare.
  • Lovar kunden/beställaren erhålla fackmässigt arbete enligt beställning och arbetsorder.
  • Låter miljöhänsyn ingå i entreprenaden.
  • Är tillgänglig för kunden/beställaren och ger denne löpande information angående entreprenaden.
  • Är aktsam om kundens/beställarens utrymmen, lokaler och lägenheter.
  • Informerar i god tid hyresgäster och bostadsrättsinnehavare om planerade underhålls-, förbättrings- och ändringsåtgärder och ger dem tillfälle att ställa frågor och lämna synpunkter.
  • Begränsar snarast olägenheter för hyresgäster och bostadsrättinnehavare.
  • Försöker lösa eventuella problem i samförstånd och ser tvister inför myndighet som sista utväg.
  • Lovar att inte jobba svart.
  • Betraktar etik- och moralfrågor i arbetslivet som en naturlig del i kommunikation och beslutsfattande.
  • Ger medarbetare inflytande genom en öppen och respektfull dialog.
  • Verkar för balans mellan arbetsliv och privatliv för de anställda.
  • Stödjer och uppmuntrar initiativ till ökad trivsel.
  • Antagen av Auktorisationsnämnd-Fönster, 2006-10-06


     

     

     
     
             

    ©Auktoriserat Fönsterunderåll